Odkrywamy Europę z trzecioklasistami – lekcja druga
Treść
Tym razem uczniowie klas trzecich mieli okazję pogłębić swoją wiedzę na temat Unii Europejskiej poprzez różnorodne aktywności i interaktywne zadania.
Lekcje rozpoczęły się od obejrzenia filmu edukacyjnego „Kazio - Czym jest Unia Europejska”. https://www.youtube.com/watch?v=RLbRvGQ0PgQ
Po filmie, uczniowie mieli okazję odpowiedzieć na pytania związane z tematem Unii Europejskiej. Prawidłowe odpowiedzi były nagradzane, co dodatkowo motywowało dzieci do aktywnego udziału. Oto pytania, na które uczniowie szukali odpowiedzi:
- Kiedy obchodzimy Dzień Unii Europejskiej? - 9 maja
- Ile krajów wchodzi w skład Unii Europejskiej? - 27
- Jaki jest hymn Unii Europejskiej? - Oda do radości
- Jak wygląda flaga Unii Europejskiej? - 12 gwiazdek na niebieskim tle
- Co symbolizuje flaga? - jedność, solidarność, harmonię
- Co jest głównym celem Unii Europejskiej? - pokój w Europie
- Wymień 3 kraje Unii Europejskiej – np. Francja, Włochy, Portugalia
Następnie uczniowie tworzyli własne wersje maskotki Unii Europejskiej - Syrgiusza. Prace dzieci były oceniane przez jury w składzie: nauczycielka, Laura i Marysia. Trzy najlepsze prace zostały nagrodzone, a podczas konkursu uczniowie słuchali hymnu UE, co wprowadziło ich w odpowiedni nastrój.
Kolejna aktywność to gra „Puszka Pandory”. Dzieci odpowiadały na pytania podczas muzyki, a kiedy muzyka przestawała grać, osoba trzymająca puszkę losowała zadanie i musiała je wykonać. Ta dynamiczna gra sprawiła uczniom wiele radości i była świetnym sposobem na utrwalenie zdobytej wiedzy.
Podczas wyświetlania filmiku o UE na tablicy zostały wypisane nazwy państw UE po angielsku. Cała klasa powtarzała je razem, co było doskonałym ćwiczeniem językowym i pomagało uczniom zapamiętać nazwy krajów członkowskich w języku angielskim.
Podczas lekcji uczniowie dowiedzieli się również o symbolach Unii Europejskiej, takich jak flaga, hymn i Dzień Unii Europejskiej, co pomogło im lepiej zrozumieć znaczenie tych symboli i ich rolę w promowaniu jedności i współpracy między krajami UE.
Na zakończenie zajęć, uczniowie bawili się w „Głuchy telefon”, przekazując sobie szeptem różne informacje o Unii Europejskiej. Ta zabawa nie tylko integrowała grupę, ale też była doskonałym sposobem na sprawdzenie, jak dobrze dzieci zapamiętały przekazane im treści.
Dzięki tym różnorodnym i angażującym aktywnościom, uczniowie nie tylko poszerzyli swoją wiedzę na temat Unii Europejskiej, ale również świetnie się bawili. Było to kolejne udane spotkanie w ramach cyklu „Odkrywanie Europy: Szkolny Klub Europejski w Akcji”.