Przejdź do treści
Slider MZS 6
Slider 1
Slider 2
Przejdź do stopki

Odkrywamy Europę z drugoklasistami – lekcja pierwsza

Odkrywamy Europę z drugoklasistami – lekcja pierwsza

Treść

Prowadzący:

Franek Łabuda

Patryk Zięba

Michał Nowak

Gabriel Młynarczyk

W październiku uczniowie klasy drugiej mieli okazję uczestniczyć w fascynujących zajęciach z cyklu "Jestem Europejczykiem". Celem tych zajęć było przybliżenie najmłodszym uczniom podstawowych informacji o naszym kontynencie, jego różnorodności i wartościach, a także znaczeniu współpracy i jedności w ramach Unii Europejskiej.

Pierwsze zajęcia rozpoczęły się od pytań wprowadzających:

  1. Czy wiedzą coś o Europie?
  2. Czy interesują się geografią?
  3. Czy znają jakieś państwa europejskie?
  4. Czy znają jakieś ciekawostki o Europie?

Dzieci chętnie dzieliły się swoimi spostrzeżeniami, opowiadając o znanych im krajach, zabytkach czy osobliwościach związanych z naszym kontynentem.

Następnie, uczniowie obejrzeli krótki film edukacyjny zatytułowany "Kazio i Europa". Po projekcji filmu, dzieci miały okazję zadać pytania dotyczące niezrozumiałych fragmentów. Była to również okazja do sprawdzenia ich uwagi i zrozumienia materiału poprzez zadanie kilku pytań:

  • Jaka jest najdłuższa rzeka w Europie?
  • Ile jest państw w Europie?
  • Jakie jest największe i najmniejsze państwo?
  • Czym zajmuje się Unia Europejska?

Kolejnym punktem zajęć było odsłuchanie hymnu Unii Europejskiej - "Ody do radości". Dzieci z zainteresowaniem słuchały utworu, poznając symbolikę i znaczenie tego hymnu.

Po odsłuchaniu hymnu, ponownie zapytaliśmy uczniów, czy znają kogoś sławnego lub znajomego z innego kraju. Wiele dzieci z zapałem opowiadało o swoich międzynarodowych znajomościach i osobach, które podziwiają.

Ostatnią częścią zajęć było odczytanie ciekawostek o Europie oraz rozwiązanie quizów przygotowanych na platformie JetPunk. Dzieci aktywnie uczestniczyły w quizach, wykazując się zdobytą wiedzą i entuzjazmem do dalszego zgłębiania tematów związanych z Europą.

Uczestnicy zajęć z zainteresowaniem i zaangażowaniem podeszli do każdego etapu lekcji, co potwierdza, jak ważne jest wprowadzanie różnorodnych, interaktywnych metod nauczania w młodszych klasach.

510367