Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wycieczka klasy 6a do Sandomierza

Treść

30 maja klasa 6a pojechała na wycieczkę do Sandomierza. Gdy dojechaliśmy na miejsce powitała nas nasza pani przewodnik. Najpierw przeszliśmy przez Wąwóz Królowej Jadwigi. Po przejściu przez wąwóz poszliśmy do zabytkowego kościoła św. Jakuba, który pochodzi z 1226 roku. Gdy zwiedziliśmy kościół wyruszyliśmy na rynek przez Wąwóz św. Jacka Odrowąża. Na rynku stała rzeźba Pana Cezarego Łutowcza, kotwica przymocowana do nieba, która ma zwiastować dobrą pogodę. Wcześniej zobaczyliśmy pierścień optymizmu z krzemieniem plamistym. Niedaleko rynku był budynek komisariatu, w którym jest kręcony serial pod tytułem „Ojciec Mateusz”. Chwilę poczekaliśmy i poszliśmy do podziemnej trasy turystycznej. Podziemna trasa kiedyś służyła jako piwnice i składy dla mieszkańców miasta. Trasa dla turystów została udostępniona dopiero w 1977 roku. Po 40 minutach zwiedzania wróciliśmy na rynek, na którym mieliśmy trochę czasu na kupienie pamiątek i lody. Kiedy nasza przerwa się skończyła wyruszaliśmy nad Wisłę na rejs statkiem. Kiedy dotarliśmy na miejsce naszym oczom ukazał się statek wycieczkowy. Zajęliśmy miejsca na górze, ponieważ statek miał dwa piętra. Gdy szykowaliśmy się do wyruszenia, przyszedł kapitan statku i przybił nam pieczątki w kształcie kotwic. Rejs po Wiśle skończył się po 30 minutach. Na koniec Pani przewodniczka poprowadziła nas do autobusu. W drodze powrotnej śpiewaliśmy. W Gorlicach byliśmy około godziny 20:00. Wycieczka była bardzo udana. Bardzo mi się podobało.