Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Zielona szkoła na Lazurowym Wybrzeżu

Treść

W pierwszej połowie czerwca 51 uczennic i uczniów klas ósmych i siódmych brało udział w 10-dniowej Zielonej Szkole na Lazurowym Wybrzeżu. Jest to najsłynniejsza i najpiękniejsza część francuskiego wybrzeża Morza Śródziemnego. To tutaj właśnie położone są słynne na całym świecie miejscowości Saint Tropez, Saint Raphael, Nicea, Cannes, Monaco.

Lazurowe Wybrzeże oferuje mnóstwo atrakcji. Francuska Riwiera to miejsce, które szczególnie upodobały sobie gwiazdy światowego kina i najsławniejsi artyści. Mają oni tutaj swoje wakacyjne posiadłości. W praktycznie każdym miasteczku Lazurowego Wybrzeża można natknąć się na dom celebryty lub chociażby opowieści o słynnych mieszkańcach.

Region ten słynie nie tylko z pięknych, piaszczystych plaż i ciepłej wody o niesamowitej lazurowej barwie, nieregularnej linii brzegowej, ale także słońca, które świeci tu przez większość dni w roku. Podczas wycieczek mieliśmy okazję podziwiać znacznie różniące się od polskich urocze, średniowieczne miasteczka i punkty widokowe zapierające dech w piersi, które już na zawsze pozostaną Nam w pamięci.

Tydzień spędzony na Lazurowym Wybrzeżu wzbogacały trzy wycieczki.

W poniedziałek do Starego Grimaud i Saint Tropez

We środę Cannes- Nicea- Eze- Monako

W piątek do kanionu du Verdon i Moustiers

A oto relacje i wspomnienia uczestników:

„Camping w Les Prairies de la Mer*****, gdzie mieszkaliśmy,  jest bardzo dużym obiektem. Liczy ponad 20 ha powierzchni. Leży obok malowniczego miasteczka Port Grimaud, niedaleko Saint Tropez. Mieści on w sobie malowniczą plaże, odkryty basen z podgrzewana wodą oraz boiska do gier na świeżym powietrzu m. in. piłki nożnej, koszykówki, siatkówki, tenisa stołowego i ziemnego. W razie potrzeby można udać się do sklepu z produktami codziennego użytku. Wieczorami warto przejść się na koncerty mniej znanych, lecz wybitnych artystów. Do tego można spróbować tutejszych dań i napoi.”

(Zuzia Bubniak i Dominika Marszałek)

„W środę odwiedziliśmy bardzo ciekawe miejsca. Wycieczkę zaczęliśmy od Cannes, w którym między innymi widzieliśmy Pałac Festiwalowy,  gdzie co roku odbywają się festiwale z największymi gwiazdami światowego kina. Następna była Nicea z Promenada Anglików. Później udaliśmy się do perfumerii Fragonard, gdzie dowiedzieliśmy się jak powstają piękne zapachy.  Na koniec zwiedziliśmy Monako. Mieliśmy okazję pod pałacem książęcym zobaczyć księcia Alberta II oraz przejeżdżającą w aucie księżną Stefanię. To miasto-państwo wywarło na mnie największe wrażenie i zdecydowanie było najlepszym spędzonym czasem na Lazurowym Wybrzeżu. W Monako widzieliśmy również słynne kasyna Monte Carlo. Drogie samochody, luksusowe butiki, piękne uliczki- te słowa najlepiej opisują to miejsce”

(Alicja Hudyka i Wiktoria Wickowska)

„W pobliskim miasteczku Port Grimaud, zwanym Wenecją Lazurowego Wybrzeża gdyż jest budowane na wodzie, odbywał się targ prowansalski. Idąc z kempingu musieliśmy przejść przez niski most, który znajdował się nad kanałem, później wysoką bramę. Na placu rozstawionych było mnóstwo stoisk i sklepików. Mogliśmy kupić pamiątki i lody, które bardzo różnią się od tych w Polsce. Tutaj smaki są bardzo wyraziste. Próbowaliśmy m.in. smaków lawendowych, fiołkowych, kasztanowych oraz tymiankowych. Podobno te smaki mają swoich faworytów, mi natomiast najbardziej smakowały te nasze bardziej tradycyjne.

Jedna z wycieczek była do Saint Tropez Miasto kojarzy się z serią filmów o żandarmie, w roli głównej granego przez Louisa de Funès. To właśnie tutaj można spotkać najwięcej hollywoodzkich gwiazd.  Widzieliśmy posterunek żandarmerii, gdzie obecnie znajduje się muzeum, cytadelę, cmentarz morski założony w 1791 na zboczu wzgórza. Przeszliśmy przez Stary Port w Saint-Tropez, w którym cumują piękne jachty i małe łodzie rybackie.

(Tomasz Zimowski)

„Uważam, że zielona szkoła była bardzo udana. Największe wrażenie zrobiła na mnie wycieczka do kanionu du Verdon ze względu na malownicze widoki. Przyjemnie było płynąć rowerkiem wodnym. Woda była taka przejrzysta !!